«

مقایسه تلویزیون شهری و ویدئو وال و نحوه سفارش آن

»
وب سایت سیما دانلود در ستاد ساماندهی پایگاه های کل کشور ثبت می باشد و مطابق قوانین این مرکز عمل می کند.
خرید

ویدئو وال و تلویزیون شهری چیز جدیدی نیست. این تکنولوژی سال‎هاست که وجود داشته است و به عنوان یک ابزار ارتباطی خود را ثابت کرده است. تقریبا هر کسب‎وکاری می‎تواند از این نمایشگرهای غول‎پیکر برای رساندن پیام خود به مشتری استفاده کند. استفاده از این تکنولوژی‎ها را می‎توان به نوعی سرمایه‎گذاری تشبیه کرد. اما نکته اینجاست که این دو تکنولوژی چه تفاوت‎هایی دارند و کدام یک می‎تواند برای شما مناسب باشد؟ در این نوشته قصد داریم تا مقایسه‎ای بر تلویزیون‎های شهری و ویدئو وال‎ها داشته باشیم و در نهایت نحوه سفارش آن را نیز شرح خواهیم داد.

تلویزیون شهری چیست؟

تلویزیون شهری که در خارج از کشور با نام‎های دیگری مانند Jumbotron نیز شناخته می‏شوند، نمایشگرهای بسیار بزرگی هستند که برای نمایش ویدئو، تصاویر یا سایر انواع محتوای چندرسانه‎ای در سطح شهر از آن‎ها استفاده می‏شود. این تلویزیون‎ها را می‎توانید در استادیوم‎های ورزشی، سالن کنفرانس‎ها، پارک‎ها و دیگر فضاهای عمومی بزرگ بیابید.

تلویزیون‎های شهری را نیز می‎توان یکی از انواع نمایشگرها در حیطه‎ی LED دانست. البته در گذشته از فناوری‎های قدیمی‎تری برای ساخت آن استفاده می‏شد اما این روزها بیشتر آن‎ها از کنار هم قرار گرفتن بلوک‎هایی تشکیل می‏شوند که به هر یک از آن‎ها یک ماژول LED می‎گویند. همچنین برای این که بتوان رنگ‎های مختلفی را در این تلویزیون شهری داشت، LED با رنگ‎های اصلی یعنی سبز، قرمز و آبی با یکدیگر ترکیب می‏شوند.

این روزها استفاده از این تلویزیون شهری به شدت افزایش یافته است. شما می‎توانید آن‎ها را در اندازه‎های مختلف در سطح شهر مشاهده کنید که برخی از آن‎ها به شکل آنلاین و توسط یک سیستم و اپراتور و برخی دیگر به شکل آفلاین کار می‎کنند. همچنین می‎توان به این سیستم قابلیت صوتی را هم اضافه کرد که در این صورت به یکی از بهترین ابزارهای تبلیغاتی تبدیل خواهد شد.

تلویزیون شهری در ورزشگاه

از تلویزیون‎های شهری در چه مواردی استفاده می‏شود؟

تلویزیون‎های شهری کاربردهای گسترده‎ای دارند و استفاده از آن‎ها خصوصا به عنوان یک عنصر تبلیغاتی بیشتر و بیشتر نیز می‏شود. از جمله کاربردهای خاص آن می‎توان به نمایش فیدهای ویدئویی زنده، بازپخش اخبار، اطلاع رسانی به مخاطبان در رویدادهای ورزشی، کنسرت‎ها و جشنواره‎ها اشاره کرد. همچنین از این ابزار می‎توان برای انتقال پیام برند، تبلیغات محصول یا محتوای اسپانسری هم استفاده نمود. پخش فیلم در پارک‎ها، ارائه اطلاعات مربوط به آب‎وهوا؛ سرفصل اخبار، آخرین مباحث ترند در شبکه‎های اجتماعی و ... نیز از دیگر کاربردهای این تکنولوژی است.

تلویزیون شهری چگونه ساخته می‌‏شود؟

سال‎ها پیش برای ساخت این تلویزیون‎های غول‎پیکر از پرتو کاتدی یا همان تکنولوژی  CRT استفاده می‏شد. اما این روزها بخش قابل توجهی از آن‎ها از LED استفاده می‎کنند. در نتیجه صفحه نمایش‎هایی که امروزه مورد استفاده قرار می‎گیرند، تا ده برابر وضوح بیشتری را نسبت به نمونه‎های قدیمی خود ارائه می‎دهند. در گذشته صفحه‎های اصلی تلویزیون شهری از چندین ماژول تشکیل شده که هر کدام دارای 16 CRT بودند.

ساخت این محصول به نوع سفارش تلویزیون شهری بستگی داشت و بر اساس نیازهای خاص می‎توانست متفاوت باشد. اما به طور کلی چند بخش کلیدی در این سیستم وجود دارد:

پنل‎های LED

قلب یک تلویزیون شهری، نمایشگر آن است. اکثر این تلویزیون‎ها از پنل‎های LED استفاده می‎کنند که هر کدام دارای هزاران پیکسل کوچک است. این اجزا با دقت و از طریق یک کامپیوتر اختصاصی و سیستم طراحی یکپارچه ساخته می‏شوند.

ساختار نصب

نصب و ایمن‎سازی تلویزیون شهری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. احتمالا شما هم دوست ندارید که روزی یکی از آن‎ها از آن ارتفاع جلوی شما بیفتد! این سیستم بایستی به طور کاملا ایمن و اصولی روی یک سازه نگهدارنده مانند قاب فولادی یا سیستم خرپایی نصب شوند تا اطمینان حاصل شود که می‎توانند در برابر باد و سایر عوامل محیطی مقاومت کنند.

سیستم کنترل

تلویزیون‎های شهری به یک سیستم کامپیوتری اختصاصی متصل هستند که محتوای ویدئویی را به نمایشگر ارسال می‎کند. محتوا می‎تواند از منابع مختلفی باشد مانند دوربین‎هایی که یک رویداد را به شکل زنده ضبط می‎کنند یا ویدئویی که از قبل ضبط، ویرایش و آماده شده است.

سیستم صوتی

هیچ تلویزیون شهری بدون سیستم صوتی کامل نخواهد بود. به همین خاطر است که بسیاری از این تلویزیون‎ها مجهز به سیستم صوتی هستند تا تجربه مخاطب را تا جایی که امکان دارد لذت‎بخش‎تر سازند.

واقعیت این است که ساختار تلویزیون‎های شهری پیچیده است و نیاز به مونتاژ، آزمایش و فرایندهای نصب دقیق دارد. به همین خاطر اگر به دنبال خرید تلویزیون شهری هستید، لازم است که به یک مرکز معتبر و شناخته شده در این زمینه مراجعه کنید. مجموعه ای اس آی لایت یکی از این مراکز است که به طور تخصصی در زمینه تلویزیون شهری فعالیت می‎کند.

یک نمونه از تلویزیون‎های شهری

تلویزیون‎های شهری به چند دسته تقسیم می‏شوند؟

اگر قصد خرید تلویزیون شهری را داشته باشید، با انواع متفاوتی از آن روبرو خواهید شد. یکی از مهم‎ترین تفکیک‎هایی که بین این محصولات می‎تواند وجود داشته باشد، دو نوع RGB و RGB2 است. در نوع RGB هر پیکسل از یک LED قرمز، آبی و سبز تشکیل شده است که برای ایجاد رنگ‎های مختلف با یکدیگر ترکیب می‎شوند. اما در نوع RGB2 در هر پیکسل 2 تا LED به رنگ قرمز در کنار LED‌های آبی و سبز قرار می‎گیرد. این مسئله باعث می‏شود که ما یک پیکسل واقعی و یک پیکسل مجازی داشته باشیم و این مسئله تاثیر بسیار زیادی روی کیفیت تصویر خواهد داشت.

تفکیک بعدی به دو گروه Indoor و Outdoor مربوط می‏شود. در واقع بر اساس نوع کارکرد تلویزیون‎ها آن‎ها را به این دو دسته تقسیم می‏‎کنند. اما تفاوت این دو گروه در چیست؟

تلویزیون شهری Indoor

این تلویزیون‎ها مقاومتی در برابر شرایط جوی مختلف مانند باران، باد، تابش شدید خورشید، رطوبت، برف و ... ندارند و در برابر گرد و غبار نیز می‎توانند آسیب‎پذیر باشند. به همین خاطر از تلویزیون‎ Indoor صرفا در مناطق سرپوشیده و بخش‎های داخلی یک ساختمان استفاده می‏شود. اما این تلویزیون‎ها مزایایی هم به همراه دارند، وزن پایین، مصرف برق کم، کیفیت بالا و شدت نور استاندارد از جمله مزایایی تلویزیون‎های شهری Indoor است. احتمالا شما هم این نوع از تلویزیون‎های شهری را در سالن‎های ورزشی، تالارها، فروشگاه‎ها و پاساژ‎ها، شرکت‎های بزرگ، آمفی‎تئاترها و ... مشاهده کرده‎اید.

تلویزیون شهری Outdoor

همانطور که از نام آن هم پیداست، تلویزیون‎های Outdoor در فضاهای بیرونی مورد استفاده قرار می‎گیرند. شما می‎توانید این تلویزیون‎ها را در میدان‎های شهر، کنار ساختمان‎ها، در بلوارها، پارک، ورزشگاه و ... بیابید. این تلویزیون‎ها در برابر شرایط آب‎وهوایی مختلف مانند گرما، سرما، باران، برف، رطوبت و حتی بادهای شدید نیز مقاومت دارند. از جمله فضاهایی که احتمالا با تلویزیون‎های Outdoor برخورد کرده‎اید می‎توان به نمای ساختمان‎ها که برای تبلیغات استفاده می‏شود، ورزشگاه‎ها، کناره‎ی استخرها و ... اشاره کرد.

نقش تلویزیون‎های شهری در تبلیغات

تبلیغات در این تلویزیون‎های غول‎پیکر یک راه عالی برای افزایش بازدید از محصولات و خدمات است. همچنین این قابلیت می‎تواند در ایجاد یک تصویر از برند در مخاطب کمک کند. اما چرا تبلیغات در چنین بسترهایی ارزش دارد؟

تبلیغات از طریق تلویزیون‎های شهری اساسا با ارزش است به این خاطر که جلب توجه می‎کند و باعث افزایش فروش می‎شود. متخصصان صنعت بازاریابی معتقد هستند که موفقیت این تلویزیون‎های شهری با توجه به موقعیت مکانی آن‎ها 99 درصد است. شاید این عدد خیلی زیاد به نظر برسد اما واقعیت این است که بهترین مکان برای تبلیغات همین تلویزیون‎های غول پیکری هستند که باعث می‏شوند مشتریان بالقوه نتوانند نسبت به تبلیغات روی آن بی‎تفاوت باشند. از جمله فضاهایی که می‎توان از این شکل تبلیغات استفاده کرد:

·        گذرگاه‎هایی که ترافیک بالا دارند

·        تقاطع‎های بزرگ با چراغ‎های راهنمایی

·        مرکز شهر

·        مجتمع‎های مسکونی

·        اطراف هایپرمارکت‎ها، فروشگاه‎های بزرگ و مراکز خرید

تبلیغات در تلویزیون‎های شهری یک ابزار بازاریابی بسیار موثر است. از طریق این تکنولوژی برندها این فرصت را خواهند داشت که یک پیام خاص را انتقال داده و به طیف وسیعی از مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنند. بررسی‎ها نشان داده است که یک تصویر متحرک بهتر از یک تصویر ثابت بر ذهن می‎نشیند.

مزایای تبلیغات با تلویزیون‎های شهری چیست؟

با سرمایه‎گذاری درست برای تبلیغات با استفاده از تلویزیون‎های شهری می‎توانید از مزایای زیر برخوردار شوید:

·        توسعه استراتژی تبلیغاتی با توجه به نیازها

·        تقویت کمپین تبلیغاتی در سایر زمینه‎ها (مطبوعات، رادیو، تلویزیون، اینترنت و ...)

·        ایجاد تصویر برند در ذهن مصرف‎کنندگان، ایجاد مصرف‎کننده‎های جدید و حفظ مشتریان فعلی

·        بالا بردن اعتبار برند

·        امکان بروزرسانی از راه دور

·        کیفیت بالای تصاویر به لطف وجود تلویزیون‎های شهری LED

تلویزیون شهری

ویدئو وال چیست؟

تقریبا هر بیزنس در هر صنعتی می‎تواند از ویدئو وال استفاده کند. حتی اگر قصد تبلیغ چیزی را هم نداشته باشید، باز هم یک صفحه نمایش بزرگ می‎تواند مفید ظاهر شود. اما این تکنولوژی دقیقا چیست؟ یک ویدئو وال چندین نمایشگر را برای دستیابی به یک نمایشگر بزرگ ترکیب می‎کند. ممکن است برای ساخت آن از پنل‎های LED یا LCD استفاده شود. تفاوت اصلی بین تلویزیون شهری و ویدئو وال در همینجاست. تلویزیون‎های شهری یک صفحه یکپارچه و کامل هستند که تصویری را به نمایش می‎گذارند. اما ویدیو وال‎ها از چندین نمایشگر کوچکتر به وجود آمده‎اند و تمام این نمایشگرها در کنار هم یک تصویر بزرگ را به نمایش می‎گذارند. البته شما می‎توانید روی هر نمایشگر محتوای منحصر‎به‎فردی را به نمایش بگذارید.

نمایشگرهای متعددی که در این تکنولوژی به کار می‎روند، قاب‎های نازکی در اطراف خود دارند تا زمانی که در کنار یکدیگر جای می‎گیرند، متصل و یکپارچه به نظر برسد و ظاهر یک صفحه نمایش غول‎پیکر را داشته باشند. مانیتورهای یک ویدئو وال هر کدام می‎توانند چیزی متفاوت را نشان دهند یا تمامی آن‎ها برای نمایش یک تصویر بزرگ گماشته شوند.

مزایای استفاده از ویدئو وال

از آنجایی که ویدئو وال می‎تواند یک پیام تصویری یا ویدئویی را به جمعیت انبوهی انتقال دهد به همین خاطر کاربردهای زیادی هم پیدا کرده است. فرقی نمی‎کند که به دنبال ارتباطات داخل سازمانی یا خارج از آن باشید. ویدئو وال یک سیستم نمایش قابل اعتماد است که مزایای بسیاری را هم به همراه دارد. از جمله این مزایا می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

تصویرسازی اولیه عالی

بخواهیم یا نخواهیم، ما انسان‎ها موجودات بصری هستیم و تصویر همواره بهتر و راحت‎تر در ذهن ما می‎نشیند. ما به تصاویر سریع‎تر از هر چیز دیگری واکنش نشان می‎دهیم و آن را در مغز خود پردازش خواهیم کرد. برای دستیابی موثر به مخاطبان نیز بایستی از این عناصر تصویری استفاده کنیم. در این میان ویدئو وال با ارائه یک تصویر باکیفیت می‎تواند نقش مهمی در این تصویرسازی اولیه داشته باشد.

زمانی را تصور کنید که در حال بازدید از یک دفتر هستید و یک ویدئو وال در قسمت پذیرش از شما استقبال می‎کند. قطعا این صفحه نمایش بزرگ با محتوای ویدئویی خود برای شما جالب خواهد بود و بخشی از ذهن‎تان را به خود درگیر خواهد کرد. در همین نقطه اولین تصویرسازی انجام می‏شود و می‎تواند حس خوبی را در مورد آن شرکت به شما انتقال دهد.

علاوه بر این ایجاد یک تصویر عالی برای دستیابی به مشتریان بالقوه بسیار مهم است. فروشگاه‎های خرده‎فروشی، پاساژ‎ها، مال‎ها و ... از این تکنولوژی برای نمایش تبلیغات و ارائه پیام برند خود استفاده می‎کنند. ویدئو وال می‎تواند ترافیک ورودی به هر مرکزی را افزایش دهد و فروش را بهبود بخشد.

بهبود کیفیت بصری

در مقایسه با سایر تکنولوژی‎های نمایشی غول‎پیکر، ویدئو وال‎ها بیشترین کیفیت ممکن را فراهم می‎کنند. مدل‌های قدیمی تلویزیون شهری  با این که یک صفحه یکپارچه است اما کیفیت چندانی ندارد. اما تعداد زیادی پنل LED با رزولوشن بالا در کنار یکدیگر قرار می‎گیرند و یک صفحه نمایش بزرگ با کیفیت بالا را ایجاد خواهد کرد. از نظر فنی یک ویدئو وال اگر از پردازنده ویدئویی قدرتمندی برخوردار باشد می‎تواند تا وضوح 8K نیز برسد.

امکان ایده‎پردازی خلاقانه

از آنجایی که این تکنولوژی از طیف گسترده‎ای از فرمت‎های محتوای دیجیتال پشتیبانی می‎کند به همین خاطر می‎توان از آن برای نمایش تصویر، گرافیک، اسلاید، متن و حتی فیلم استفاده کرد. در چنین حالتی کسب و کارها دیگر محدودیتی در مورد روش ارائه خود نخواهند داشت و با توجه به حیطه فعالیت و هدفی که در سر دارند می‎توانند مناسب‎ترین محتوا را انتخاب کرده و در اختیار مشتریان خود قرار دهند. علاوه بر نمایش فایل‎هایی که در سیستم ویدئو وال آپلود شده‎اند، این سیستم می‎تواند محتوا را از منابع ورودی دیگری همچون رایانه، دوربین و درایو‎های USB نیز دریافت کند.

ایجاد تعامل بیشتر

میزان تعامل ویدئو وال با مخاطب را می‎توان با استفاده از صفحه نمایش‎های لمسی افزایش داد. با استفاده از نمایشگرهای لمسی بیننده می‎تواند مستقیما با ویدئو وال تعامل داشته باشد و ارتباط آن‎ها تقویت شود. این تجارب تعاملی را می‎توان اصل و بنیاد آینده بازاریابی و تبلیغات دانست. زمانی که مخاطب از نمایشگرهای غیرفعال به نمایشگرهای فعال و زنده برخورد می‎کند، می‎تواند ارتباط قوی‎تری برقرار کرده و هر آنچه که می‎خواهد ببیند یا بخواند را با انگشتان خود انتخاب کند.

ظاهر مدرن

اینجا دیگر نمی‎خواهیم در مورد کیفیت تصویر صحبت کنیم. بحث ما در مورد نحوه نمایش خود دستگاه است. ویدئو وال‎ها تقریبا چیزی مشابه با چیزهایی است که در فیلم‎های علمی و تخیلی به نظر می‎رسند. نمایشگرهای آن قاب‎های ضخیم ندارند و کاملا ساده و بدون حاشیه خاصی هستند. در واقع مینیمال بودن آن بسیار زیبا به نظر می‎رسد و هیچ فلز و آهنی نیز از سقف آویزان نخواهد بود.

این زیبایی‌‏شنایی تاثیر مثبتی روی کسب‎وکار مدنظر خواهد داشت. در یک فروشگاه لباس، یک ویدئو وال می‎تواند تحمل بیشتری به محیط ببخشد و حتی باعث شود که محیط اتاق بزرگتر از آنچه که هست به نظر برسد. در اتاق هیئت مدیره، ویدئو وال به معنی حرفه‎ای بودن است و مشتریان و شرکا را تا حد زیادی تحت تاثیر خود قرار می‎دهد.

نیاز به نگهداری و توجه کمتر

شاید فکر کنید که ویدئو وال‎ها به خاطر ساختار مدرن و پیچیده‎ای که دارند نیاز به مراقبت مداوم داشته باشند. اما خوب است بدانید که این تکنولوژی نسبت به پروژکتورها به نگهداری کمتری نیاز دارند. موتور این دستگاه سبک است و لامپ‎های LED آن بعد از چندین هزار ساعت کار می‎سوزند. LED‎ها جزء بادوام‎ترین چراغ‎هایی هستند که تا به الان شناخته شده‎اند. در نتیجه ویدئو وال حتی پس از سال‎ها کارکرد نیاز چندانی به تعمیر و نگهداری نخواهند داشت. در مقابل، پروژکتورها بایستی به طور منظم مورد بررسی قرار بگیرند.

اندازه‎های سفارشی و نصب

ویدئو وال مدولار است. تا زمانی که فضای کافی برای نصب وجود داشته باشد، محدودیتی برای تعداد صفحات نمایشی که می‎توان به سیستم اضافه کرد وجود نخواهد داشت. همین مسئله سبب می‏شود تا انعطاف‎پذیری بالایی در پیکربندی شکل و اندازه آن وجود داشته باشد. همچنین نیازی نیست که صفحه نمایش شما همیشه آرایش مستطیلی یا مربعی داشته باشد. شما می‎توانید آن را به اشکال مختلفی طراحی کنید.

مدیریت محتوای پیشرفته‎تر

فرقی نمی‎کند که برنامه نمایشی شما ساده یا پیچیده‎تر باشد. سیستم‎های جدید ویدئو وال می‎توانند مدیریت محتوا را بسیار آسان‎تر از قبل کنند. بر خلاف محصولات قدیمی این حیطه که بروزرسانی در آن‎ها بسیار پرهزینه و وقت‎گیر بود، به‎روزرسانی در ویدئو وال بسیار سریع و راحت‎تر است. همچنین این امکان وجود دارد که فهرست‎های پخش را به شکل دلخواه ایجاد و زمان‎بندی کرد.

نصب ویدئو وال

کاربردهای ویدئو وال

در عصر امروز، ویدئو وال‎ها تقریبا همه جا هستند. نمایشگرهای دیجیتال بزرگ دارای کاربردهای متعددی هستند از سازمان‎های دولتی گرفته تا خرده‎فروشی‏ها. در اینجا به تعدادی از این کاربردها اشاره خواهیم کرد.

تبلیغات

اگر می‎خواهید که در مورد کسب‎وکار خود تبلیغات انجام دهید، نمی‎توانید ویدئو وال را نادیده بگیرید. حتی در شلوغ‎ترین خیابان‎ها هم باشید، یک صفحه نمایش بزرگ می‎تواند توجه شما را به خود جلب کند. اگر این تبلیغات را در جای درست خود  انجام دهید میزان فروش شما تا چندین برابر افزایش خواهد یافت.

پردیس دانشگاه‎ها و مدارس

دانشگاه‎ها یکی از مهم‎ترین فضاهایی هستند که می‎توانند از ویدئو وال برای هیجان‎انگیزتر کردن و پویاتر کردن آموزش خود بهره ببرند. دانش‎آموزان می‎توانند به جای خوابیدن سر کلاس با تماشای ویدئوهای تعاملی و جالب تمرکز خود را افزایش داده و با کلاس تعامل داشته باشند. از سویی دیگر می‎توان از طریق همین تکنولوژی نمایش اطلاعیه‎ها، تبلیغات در فضای باز و پخش زنده ویدئویی را هم انجام داد.

اتاق کنفرانس و جلسات

هیچ چیز بدتر از این نیست که سعی کنید با یک پروژکتور با نور کم در یک جلسه شرکت کنید. یک ویدئو وال که صفحه نمایش روشن و باکیفیتی را ارائه می‎دهد می‎تواند اتاق جلسه را تا جای ممکن جذاب نماید. این که در هر یک از نمایشگرها می‎توان از یک منبع خاص استفاده کرد نیز برای چنین موقعیت‎هایی مناسب خواهد بود. برای مثال در یک نمایشگر نقشه، در نمایشگر دیگر دوربین مدار بسته و در یک نمایشگر دیگر محتوای مد نظر ارائه خواهد شد.

رستوران‎ها و سالن‎های ورزشی

صاحبان رستوران‎ها همیشه به دنبال یک تلویزیون بزرگ و باکیفیت برای سرگرم کردن مشتریان خود هستند. خبر خوب این که هیچ چیز بزرگتر از یک ویدئو وال برای این کار وجود ندارد. اگر شما هم صاحب یک رستوران، مرکز تجاری یا سالن ورزشی هستید می‎توانید از این نمایشگرها برای نشان دادن موارد مختلف استفاده کنید. مثلا در رستوران‎ها می‎توان غذاهای ویژه یا آیتم‎های جدید به همراه قیمت‎شان را درج کرد. در سالن‎های ورزشی نیز می‎توان نتایج مسابقه، لحظات حساس یا محتوای اسپانسری را به نمایش درآورد.

از دیگر کاربردهای ویدئو وال می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

·        اتاق‎های کنترل در مراکز صنعتی، مراکز نظارتی، حفاظتی، نظامی و ...

·        فرودگاه‎ها، پایانه‎های مسافربری، راه‎آهن‎ها و ...

·        اتاق‎های فرمان

·        مجتمع‎های تجاری

·        بیمارستان‎ها و مراکز درمانی، داروخانه‎ها

·        بانک‎ها، صرافی‎ها و موسسات مالی

·        هتل‎ها

·        موزه‎ها

ویدئو وال اداری

ویدئو وال‎ها به چند دسته تقسیم می‏شوند؟

نسل جدید مانیتورها و نمایشگرهای صنعتی یعنی ویدیو وال‎ها در انواع مختلفی تولید و عرضه می‏شوند. این مانیتورها نسبت به نسل‎های قبلی خود قابلیت‎های بسیاری بیشتری دارند. از میان انواع مختلف این تکنولوژی نوع DLP، LCD و LED از محبوبیت بیشتری برخوردارند. به همین خاطر در این بخش به توضیح همین 3 مورد بسنده خواهیم کرد.

نمایشگرهای DLP

یکی از مهم‎ترین نکاتی که باعث می‏شود نمایشگرهای DLP نسبت به سایر انواع نمایشگرها متفاوت باشد، قطر نسبتا زیاد آن است. علت وجود این قطر، لامپ‌های تصویری است که در آن به کار گرفته شده. این نمایشگر برای زمانی مناسب است که دوست ندارید هیچ گونه درزی بین پانل‎ها وجود داشته باشد. همانطور که پیشتر نیز بیان کردیم، ویدئو وال‎ها از ترکیب چندین نمایشگر به وجود می‎آیند و طبیعتا هر نمایشگر دارای یک قاب در اطراف خود است. مهم‎ترین مزیت نمایشگرهای DLP این است که این درزها به هیچ عنوان وجود ندارند و به عبارتی دیگر 0 میلی‎متر است.

برخی از محتواهای تصویری وجود دارند که وجود درز بین پانل‎ها باعث خراب شدن آن‎ها یا از بین رفتن منظور و مقصود اصلی آن خواهد شد. در چنین مواردی بهترین کار این است که از نمایشگرهای DLP استفاده شود. بنابراین استفاده از این تکنولوژی بسیار خاص و برای موارد محدودی خواهد بود.

لازم است به این نکته اشاره کنیم که هزینه نگهداری این نمایشگرها بالاست به این خاطر که لامپ‎های تصویر عمر کوتاهی دارند و بایستی مرتب عوض شوند. به همین خاطر پیشنهاد می‎کنیم که اگر تنها و تنها درز موجود بین پانل‎ها برای‎تان مهم است و نمی‎خواهید که این شکاف وجود داشته باشد اقدام به خرید ویدئو وال نوع DLP نمایید.

نمایشگرهای LCD

اکثر مردم با فناوری LCD که مخفف عبارت Liquid Crystal Display است آشنا هستند. این نوع از نمایشگرها در سراسر دنیا و برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می‎گیرند. این فناوری در دهه 1960 توسعه یافت. در صفحه نمایش LCD پنل توسط یک منبع نور روشن می‏شود و از طریق بازتاب یا انتقال نور کار خواهد کرد. به طور کلی نمایشگرهای LCD دارای زاویه دید بهتر و درخشندگی کمتری نسبت به صفحه نمایش‎های LED هستند. این فناوری به گونه‎ای طراحی شده است که از نظر انرژی کارآمد و از لحاظ وزن نیز سبک باشد.

یک ویدئو وال از نوع LCD از چند مانیتور پنل LCD تشکیل شده است که روی یک سطح نسب شده‎اند تا چیزی شبیه به یک بوم دیجیتال ایجاد کنند. این صفحات با یکدیگر کار می‎کنند تا به حالت یکپارچه درآیند. این فناوری می‎تواند به صورت 24 ساعته و هر 7 روز هفته با روشنایی بالا کار کنند و همچنین حاشیه یا درز آن‎ها نیز نازک است.

نمایشگر LED

ویدئو وال‎های LED شبیه به نوع LCD هستند اما بوم دیجیتال آن‎ها با استفاده از پنل‎های LED ساخته شده است. پنل‎های LED می‎توانند 12x12 اینچ تا 36x18 اینچ باشند که بسیار کوچکتر از نمایشگرهای LCD است. پنل‎های LED بیش از آن چیزی که تصور می‏شود در همه جا یعنی در خانه‎ها، استادیوم‎های، سالن‎های کنسرت، فرودگاه‎ها و به عنوان تبلیغ‎کننده در میادین بزرگ شهر جای گرفته‎اند.

پنل‎های LED از 2 جزء اصلی تشکیل شده‎اند: کابینت و ماژول. کابینت اجزای داخلی مانند کابل کشی و برد مدار را در خود جای داده است. ماژول نیز یک تخته مستطیل شکل کوچک است که تمام LED‎ها روی آن سوار شده‎اند. بر خلاف LCD، هیچ فیلتر شیشه‎ای یا رنگی روی پنل‎های LED وجود ندارد. دیودهای جداگانه‎ای که روز ماژول‎ها قرار می‎گیرند هم رنگ و هم نور تولید می‎کنند.

یکی از مهم‎ترین ویژگی‎های پنل‎های LED این است که می‎توان آن‎ها را برای ایجاد هر شکلی با یکدیگر ترکیب کرد. پنل‎های ویدیو وال LED را می‌توان بر روی سطوح منحنی، لبه‎های 90 درجه و سایر سطوح قرار داد. اندازه کوچکتر پانل‎ها در مقایسه با نمایشگرهای ویدیو وال LCD به این معنی است که می‎توانند فضای بیشتری را روی یک سطح پر کنند و مانند LCD به اندازه‎های استاندارد 46 و 55 اینچی محدود نمی‏‎شوند.

خوب است بدانید که پنل‎های LED نسبت به LCD دسترس‎پذیرتر است. اما هزینه اولیه‎ای که بایستی برای LED بکنید بیشتر خواهد بود. بنابراین اگر هزینه یکی از نگرانی‎های اصلی شماست، شاید پنل LCD گزینه بهتری برای‎تان باشد.

اگر قرار باشد که تماشاگران از فاصله دور این ویدیو وال را مشاهده کنند بنابراین نوع LED مناسب و مقرون‎به‎صرفه خواهد بود. حرکات زیاد در تصویر، انیمیشن‎ها، رنگ‎های روشن و تیره همگی به خوبی در نمایشگرهای LED به نمایش در‎می‎آیند و تجربه‎ی منحصر‎به‌فردی را به مخاطب القا خواهد کرد. البته عوامل دیگری نیز وجود دارند که می‎توانند یک پنل LED را برای شما مناسب‎تر کند. از جمله‎ی آن‎ها می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

·        بدون حاشیه: پنل‎های LED بدون حاشیه هستند و میزان درزی که بین آن‎ها به وجود می‎آید بسیار کوچک است.

·        روشنایی بالا، نسبت کنتراست بالا، بدون تابش خیره کننده: این پنل‎ها می‎توانند رنگ‎های روشن‎تر، تیره‎تر و زنده‎تر ایجاد کرده که به راحتی در نور زیاد فضا نیز قابل مشاهده هستند.

·        قابلیت شکل‎دهی بالا: اندازه کوچکتر پنل‎های LED سبب می‏شود تا بتوان آن‎ها را به اشکال مختلفی ترکیب کرد و بوم‎های دیجیتالی متنوعی را به وجود آورد.

·        نرخ رفرش بالا: پنل‎های LED یکی از بهترین گزینه‎ها برای نمایش ویدئوها با حرکت بالا هستند به این خاطر که نرخ رفرش یا تازه‎سازی در آن‎ها بسیار بیشتر از تکنولوژی‎های دیگر است و حرکت نرم و بدون لرزش و تاری ایجاد خواهد کرد.

·        نگهداری و سرویس آسان: پنل‎های LED بسته به نوع محصول دارای عمر 80 هزار ساعت تا 100 هزار ساعت هستند و تعویض ماژول‎های آن هم به مدت زمان بسیار کمی نیاز دارد.

·        قابل استفاده در فضاهای داخلی و خارجی: پنل‎های LED می‎توانند به راحتی دماهای بسیار بالا یا پایین را تحمل کنند بدون این که مشکلی در عملکرد آن‎ها به وجود آید.

ویدیو وال کوچک

مقایسه تلویزیون شهری و ویدئو وال

تلویزیون‎های شهری و ویدئو وال‎ها تفاوت‎های عمده‎ای با یکدیگر دارند. این روزها اکثر تلویزیون‎های شهری جای خود را به پنل‎های LED داده‎اند. با این حال اگر فاصله بین تماشاگر و نمایشگر زیاد باشد، باز هم می‎توان از تلویزیون‎های شهری استفاده کرد. اما اگر بخواهیم که تلویزیون شهری را با ویدئو وال مقایسه کنیم، تفاوت‎های فاحش زیر وجود دارد:

وضوح

هر دوی این تکنولوژی‎ها یعنی هم تلویزیون شهری و هم ویدئو وال‎ها از لحاظ ابعاد بسیار بزرگ هستند. اما مورد دوم یعنی ویدئو وال وضوح و کیفیت تصویر بسیار بالاتری دارد. این مسئله باعث می‏شود که گرافیک دقیق‎تری داشته باشد و بتوان آن را یک گزینه مناسب برای تماشا از فاصله نزدیک در نظر گرفت. تلویزیون‎های شهری تنها برای مقاصدی مناسب هستند که تماشاگر از نمایشگر فاصله زیادی داشته باشد در غیر این صورت کاربرد خاصی نخواهد داشت. اما با توجه به این که هزینه و قیمت تلویزیون شهری کمتر است، بایستی حین تهیه این نمایشگرهای غول‎پیکر به این گزینه هم فکر کرد تا در صورت تناسب با اهداف‎تان از آن استفاده کنید. خوب است بدانید که پنل‎های نمایشگر ویدئو وال 45 برابر بیشتر از تلویزیون‎های شهری پیکسل دارند.

امکان سفارشی‎سازی

از آنجایی که ویدئو وال‎ها از پانل‎های کوچک ساخته می‎شوند، یعنی نمایشگرهای کوچک در کنار هم قرار می‎گیرند و تشکیل یک نمایشگر بزرگ را می‎دهند در نتیجه می‎توان آن‎ها را در اشکال و اندازه‎های مختلف سفارشی‎سازی کرد. این مسئله برای کسانی که تمایل به طراحی یک نمایشگر بر اساس سلیقه و نیازمندی‎های خود دارند، بسیار حائز اهمیت است. اما اگر شکل و شمایل خاصی مدنظرتان نیست، یک تلویزیون شهری مناسب هم می‎تواند کار شما را راه بیندازد و برای‎تان موثر واقع شود.

زاویه دید

ویدئو وال‎ها نسبت به تلویزیون‎های شهری استاندارد زاویه دید بهتری دارند. در واقع افراد بیشتری می‎توانند از زاویه‎های گوناگون آنچه که روی صفحه نمایش رخ می‎دهد را ببینند. همچنین می‎توان این ویدئو وال‎ها را در مکان‎های بزرگتر نیز استفاده کرد و این بدان معناست که شما به صفحه نمایش‎های کمتری نیاز خواهید داشت و این مسئله می‎تواند در کاهش هزینه‎ها تاثیر به‎سزایی داشته باشد.

مصرف برق

در مورد بهره‎وری انرژی، ویدیو وال‎ها بهترین گزینه برای شما خواهند بود. این فناوری مدرن نسبت به تلویزیون‎های شهری پرمصرف گذشته، برق کمتری مصرف می‎کنند. اگر قرار باشد که این نمایشگرها به طور مداوم روشن باشند و از آن استفاده شود بایستی به هزینه‎های برق آن هم فکر کنید. با استفاده از ویدیو‎ وال‎ها صرفه‎جویی خوبی در هزینه برق خواهد شد. با این حال اگر قرار نیست که این نمایشگر برای مدت بسیار زیاد روشن بماند، تلویزیون شهری نیز گزینه مناسبی برای‎تان خواهد بود.

هزینه

اگر از تلویزیون‎های شهری قدیمی استفاده کنید، هزینه تولید و نگهداری آن‎ها گران‎تر است به این خاطر که تجهیزات و افراد کاربلد در این حیطه کمی سخت‎تر پیدا می‏شود. این در حالی است که ویدئو وال‎ها با توجه به جدید بودن خود مقرون‎به‌‎صرفه بوده و به راحتی در دسترس است. اما به این نکته هم توجه داشته باشید که این روزها تلویزیون‎های شهری نیز با تکنولوژی‎های جدیدتر در دسترس هستند که می‎توانید آن‎ها را از مجموعه‎های معتبر خریداری کنید. همچنین هزینه خرید ویدئو وال بیشتر از سایر تکنولوژی‎های نمایشی است.

وزن

اگر به اندازه نمایشگری که در تلویزیون‎های شهری استفاده می‏شود، ویدئو وال قرار دهیم، باز هم وزن آن به مراتب کمتر خواهد بود. این مسئله روی امنیت و ساده‎تر بودن کار در جابجایی‎ها تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. البته اگر بتوانید یک قاب فولادی و محکم برای تلویزیون شهری خود بیابید و نیازی به جابجایی مکرر آن هم نباشد، با این تکنولوژی هم کارتان راه می‎افتد.

سازگاری با محیط زیست

یکی دیگر از تفاوت‎های بین تلویزیون‎های شهری و ویدیو وال‎ها سازگاری آن‎ها با محیط زیست است. ویدیو وال‎ها تا 40 درصد در انرژی صرفه‎جویی می‎کنند. همچنین باعث آلودگی محیط زیست نخواهند شد به این خاطر که در فناوری ساخت آن‎ها خبری از استفاده از جیوه نیست. همچنین عمر ویدیو وال‎ها 10 برابر بیشتر از سیستم‎های مبتنی بر CRT است. اما اگر تلویزیون شهری از تکنولوژی‎های جدیدتری ساخته شده باشد (مانند محصولاتی که در مجموعه ای اس آی لایت ارائه می‏شود) آنگاه طول عمر آن‎ها نیز با ویدیو وال‎ها برابری خواهد کرد.

ظاهر دستگاه

یکی از مسائلی که بایستی به آن توجه داشت این است که ویدئو وال‎ها نسبت به تلویزیون‎های شهری ظاهر شیک‎تر و مدرن‎تری دارند. نمایشگرهایی که در ویدئو وال‎ها به کار گرفته می‏شوند دارای کمترین حاشیه ممکن هستند و کنار هم قرار دادن این نمایشگرها در کنار هم می‎تواند نتیجه‎ای مشابه فیلم‎های علمی و تخیلی به همراه داشته باشد. این در حالی است که قاب استفاده شده در تلویزیون‎های شهری ضخامت زیادی دارد و ممکن است چندان زیبا نباشد.

یک نمونه ویدیو وال

چگونه ویدئو وال یا تلویزیون شهری سفارش دهیم؟

کسب‎وکارهای مختلف، شرکت‎ها، ارگان‎ها و سازمان‎ها برای این که بتوانند به حیات خود ادامه بدهند، نیاز به تبلیغات خواهند داشت. یکی از بهترین راهکارها برای دیدن شدن و رساندن صدای پیام خود به مخاطب و مشتریان بالقوه استفاده از ویدئو وال و تلویزیون شهری است. شما بایستی بر اساس نیازمندی‎ها و اهدافی که در سر دارید، تصمیم بگیرید که کدامیک از این دو برای‎تان مناسب‎تر است.

همانطور که در متن مقاله هم مشاهده کردید، ویدئو وال یکی از بهترین گزینه‎ها برای محیط‎های سرپوشیده است. همچنین اگر نیاز به کیفیت بالای تصویر، ظرافت و زیبایی دارید و می‎خواهید که از آخرین تکنولوژی‎های روز دنیا استفاده کنید، ویدئو وال برای شما گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. اما اگر می‎خواهید که این نمایشگر غول‎پیکر خود را در فضای بیرونی قرار دهید، تلویزیون شهری گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. اما ممکن است تشخیص این که کدامیک از این گزینه‎ها می‎تواند برای شما مناسب باشد، کار سختی به نظر برسد. شما می‎توانید برای سفارش تلویزیون شهری یا سفارش ویدئو وال با مجموعه ای اس آی لایت در ارتباط باشید.

در این مجموعه مشاوره کاملا رایگان در مورد این که کدام محصول می‎تواند برای شما مناسب باشد، دریافت می‎کنید. پرسنل مجرب این مجموعه بعد از بررسی اهداف و شرایط کسب‎وکار شما، بهترین گزینه ممکن را به شما پیشنهاد خواهند داد. کافی است که از طریق همین لینک وارد سایت مجموعه ای اس آی لایت شوید و با استفاده از شماره‎های تماس درج شده، ارتباط برقرار کنید.

مجموعه ای اس آی لایت، یکی از بزرگ‎ترین و معتبرترین مجموعه‎ها در زمینه واردات محصولاتی چون تلویزیون شهری و ویدئو وال است و صفر تا صد کار را به صورت یک پکیج ارزشمند به شما هدیه خواهد کرد. از جمله خدماتی که در این مجموعه به شما ارائه می‏شود شامل موارد زیر است:

·        بررسی نیازمندی‎ها و اهداف

·        انتخاب این که کدام یک از محصولات برای شما مناسب‎تر است

·        تهیه ابزارها، سخت‎افزار و تجهیزات

·        نصب و راه‎اندازی به همراه آموزش

کافی است که یک تماس کوتاه با مجموعه ای اس آی لایت داشته باشید تا بتوانید خرید ویدئو وال و خرید تلویزیون شهری یا استعلام قیمت ویدئو وال را در کوتاه‎ترین زمان ممکن به انجام برسانید.

سخن پایانی

همانطور که دیدید، تاثیر یک تصویر بیشتر از هزاران کلمه می‎تواند باشد. اگر شما هم به فکر تبلیغات برای کسب‎وکار خود هستید، اگر می‎خواهید که در کنفرانس‎ها و جلسه‎های خود ارائه‎های مفید‎تری داشته باشید، اگر می‎خواهید که ارتباط بین بخش‎های مختلف سازمان را به درستی به انجام برسانید، اگر می‎خواهید که کیفیت کلاس‎های درسی خود را تا حد زیادی افزایش دهید و ده‎ها اگر دیگر می‎توانید از ویدئو وال و تلویزیون شهری برای بیشتر دیده شدن و ایجاد تاثیرگذاری بیشتر استفاده کنید.

ديدگاه های ارسال شده است