چگونه ای نماد دریافت کنیم؟
- 129
- 0
- چهارشنبه 24 فروردین 1401
نماد اعتماد الکترونیک برای تمام فروشگاههای اینترنتی معتبر لازم است و از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به آنها داده میشود. امروزه اکثر کسب و کارها دارای یک فروشگاه اینترنتی هستند و از این طریق کالا یا خدمات خود را به صورت آنلاین به مشتریان خود ارائه میدهند.
همه فروشگاههای اینترنتی برای اعتمادسازی و جلبنظر مشتریان باید نماد اعتماد داشته باشند. با توجه به اینکه خرید کالا و تحویل آن به صورت مجازی صورت میگیرد، بنابراین کاربر بدون اطمینان از اعتبار و قانونی بودن سایت نمیتواند به آن اعتماد کند و هزینههای خرید خود را با درگاههای پرداخت اینترنتی بپردازد. کاربران با کلیک روی نشانه نماد اعتماد در صفحه اصلی فروشگاه اینترنتی اطلاعاتی مانند آدرس، تاریخ اعتبار نماد، آدرس فروشگاه یا شرکت، پست الکترونیکی و شماره تلفن را مشاهده میکنند و با اطمینان از قانونی بودن فعالیت سایت خرید خود را انجام میدهند. در این مقاله قصد داریم درباره انواع نماد اعتماد الکترونیک، مزایا و آموزش دریافت ای نماد صحبت کنیم.
معرفی انواع نماد اعتماد الکترونیک
- نماد موقت: نمادی است که مراحل دریافت آن با سرعت بسیار بالایی انجام میشود. این نماد به فروشگاههای اینترنتی داده میشود که دارای معیارهای حداقلی هستند.
- نماد دائم یک ستاره: نمادی است که پس از نماد موقت به کسب و کارها داده میشود. فروشگاههای اینترنتی برای دریافت نماد دائم یک ستاره باید دارای شرایط خاصی باشند.
- نماد دائم دو ستاره: نمادی است که به انواع تک ستاره شباهت زیادی دارد اما برای دریافت آن حتما باید گواهی امنیت ssl ارائه دهید.
مزایای دریافت نماد اعتماد الکترونیک
یکی از مهمترین مزایای دریافت اینماد افزایش نرخ بازدید و ترافیک سایت است. سایتهایی که دارای این نماد هستند معمولا مشتریان بیشتری را به خود جذب میکنند زیرا مشتریان با مشاهده نماد به قانونی بودن فروشگاه اعتماد میکنند. بالا رفتن امنیت معاملات در سایت، جلوگیری از سوءاستفاده رقبا از اعتبار و نام فروشگاه یا شرکت، حفظ حریم شخصی و اطلاعات کاربران سایت، امکان بستن قرارداد با اداره پست برای ارسال کالا و خدمات از مزایای دیگر دریافت نماد اعتماد الکترونیک به شمار میرود.
مدارک مورد نیاز برای دریافت اینماد
مدارک مورد نیاز برای دریافت ای نماد برای متقاضیان حقیقی عبارتند از: تعهدنامه شخصیت حقیقی، ارائه عکس مدارک هویتی، سند محل کسب و کار یا اجارهنامه.
مدارک مورد نیاز برای متقاضیان حقوقی عبارتند از: تصویر آگهی در روزنامه رسمی، تصویر اساسنامه اصل، آگهی تغییر آدرس، آگهی تغییرات اعضای هئیت مدیره، آگهی تغییر نوع فعالیت شرکت یا کسب و کار، تصویر مجوز فعالیت یا پروانه کسب.
شرایط لازم برای دریافت نماد اعتماد الکترونیک
- عرضه کالا و خدمات در سایت فروشگاهی
نماد اعتماد الکترونیک فقط به سایتهایی تعلق میگیرد که در آنها کالا یا خدمات خرید و فروش میشود. سایتهای دیگری که فقط در زمینه اطلاعرسانی مشغول فعالیت هستند، نیازی به دریافت ای نماد ندارند. به این نکته نیز توجه داشته باشید که حتما درخواست اینماد را برای دامنه یا زیر دامنهای که برای خرید است، انجام دهید.
- درج قیمت کالاها و تعرفه خدمات ارائه شده در سایت
یکیدیگر از شرایط دریافت نماد اعتماد الکترونیک این است که حتما باید در سایت فروشگاه اینترنتی قیمت کالاها و تعرفه خدمات ارائه شده درج شده باشد. ارائه سبد خرید و اطلاعات آن در قالب پیش فاکتور نیز ضرورت دارد.
- درخواست نماد اعتبار از طرف صاحب امتیاز دامنه
کسی که برای دریافت اینماد درخواست میدهد، باید صاحب امتیاز دامنه سایت باشد. اطلاعات صاحب همه دامنهها را میتوان در سایت whois مشاهده کرد. شما میتوانید وارد سایت whois شوید و از طریق باکس جستجو آدرس دامنه سایت کسب و کار خود را وارد کرده و جستجو کنید.
- تایید صلاحیت فردی از طرف پلیس نظارت
یکیدیگر از شرایط لازم برای دریافت ای نماد تایید صلاحیت فردی از طرف پلیس نظارت بر اماکن عمومی میباشد. پس از تایید صلاحیت نتیجه استعلام در پرونده ثبت خواهد شد و به وسیله ایمیل از طریق سامانه به متقاضی ارسال میشود.
- داشتن حداقل 18 سال سن و کارت پایان خدمت
خانم یا آقایی که برای دریافت نماد اعتماد برای سایت فروشگاهی خود اقدام میکند، حداقل باید به سن قانونی 18 سال رسیده باشد. برای متقاضیان کمتر از 18 سال حتما باید از دادگاه حکم رشد دریافت کرد. آقایان حتما باید گواهی اشتغال به تحصیل، کارت پایان خدمت یا معافیت از سربازی خود را به مرکز توسعه تجارت الکترونیک تحویل دهند.
مراحل دریافت ای نماد
برای دریافت ای نماد در مرحله اول وارد سایت نماد اعتماد الکترونیک شوید و به سراغ گزینه درخواست نماد اعتماد بروید. وارد شدن به این سامانه به شناسه کاربری و رمز عبور نیاز است. در مرحله بعدی اطلاعات شخصی خود را وارد و تایید کنید. سپس باید تصویر اولین صفحه شناسنامه خود را به همراه تصویر کارت پایان خدمت، عکس پرسنلی و مدارک مورد نیاز دیگر را بارگذاری کنید. برای اینکه به مرحله بعد بروید، شماره تماس را وارد کنید. پس از تایید اطلاعات تماس باید به سراغ گزینه اضافه کردن کسب و کار بروید تا فرم مورد نظر به نمایش در بیاید. پس از تکمیل اطلاعات درخواستی این فرم و تایید آن وارد بخش مدیریت کسب و کار خواهید شد. در مراحل بعدی فرم تاییدیه فنی، فرم نظر سنجی، چک لیست مرتبط با الزامات و غیره را تکمیل کنید. پس از تایید درخواست باید مدارک مورد نیاز به آدرس پستی که در سایت درج شده است، ارسال گردد. متقاضی با تکمیل کردن تعهدنامه و امضای آن، کپی برابر اصل مدارک را ارسال کند.
آموزش دریافت ای نماد از طریق سایت گروه لاگ
اگر قصد دریافت ای نماد را دارید و نیاز به آموزش قدم به قدم تصویری دارید میتانید از لینک زیر استفاده کنید:
ديدگاه های ارسال شده است